[OT] Spalovací motor - vstřikování

snail snail na snailinstruments.com
Čtvrtek Srpen 13 20:08:47 CEST 2020

Motorka Suzuki DR 125 SM, čtyřtakt, jednoválec, volnoběh.

Připojil jsem osciloloskop na vstřikovač a co vidím - střídaly se dva různě široké pulzy, jeden 4ms, druhý 1.5ms, prodleva mezi nimi ~35ms. Pokud by každý impulz znamenal sání, byla by perioda asi 40 ms = 25 cyklů/s = 50 ot/s = 3000 ot/min (na volnoběh trochu moc, ale otáčkoměr tahle motorka nemá). Zvýšením otáček se jenom zkrátila prodleva, dva různě široké pulzy zůstaly.

Je možné, že by delší pulz bylo normální vstříknutí paliva při otevřeném sacím ventilu a kratší puls jen jakési zvhlčení potrubí při zavřeném ventilu? Pak by vycházel volnoběh pravděpodobnějších 1500 ot/min. Rozumnější vysvětlení mě nenapadlo.

J. Hanzal