Re: OT Proclení zásilky

AZe aze na seznam.cz
Neděle Srpen 9 18:01:56 CEST 2020

Myslím si, že Číňan se od příštího roku přizpůsobí nové evropské byrokracii a nějakou cestu si najde.
Zajímavé je, že letos mi z cca 30 zásilek z Ali a ebay nestopli nic, řada z nich přes 22 E a jedna z nich byla docela těžká Li-Ion baterie kolem 70E, jiná docela velký kufřík na 104 článků...
Předloni se mi to s DHL stalo, nějaká kamera, nechal jsem to na nich, za 6 kilo, pak jsem dal plnou moc České poště a od té doby, loni, asi 3 zásilky zachytili s tím, že jsem jim pak doložil cenu, výpis z banky a PayPalu a žádné clo jsem neplatil, jen tuším stovku za jakýsi podivný úkon. Jo a musel jsem doložit cenu dopravy, a od té doby vždy, i když je tam doprava zdarma, žádám prodejce, aby deklaroval dopravu alepoň 2 USD a je klid.
aze

BTW Belgie: Někteří prodejci na Aliexpressu nabízejí dopravu Belgickou poštou. Funguje to asi tak, jak popisujete. Podle globálního trackingu je Belgie cílová země. Až po odeslání z Belgie se balík objeví v trackingu ČP. Zajímavé je, že pod původním číslem. Ve finále přijde balík odeslaný z Belgie…

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Ales Filip
Sent: Sunday, August 9, 2020 4:25 PM
To: HW-news
Subject: RE: OT Proclení zásilky

Například gearbest.com. Objednáš to tam s odesláním z EU. Oni to pošlou z Číny většinou do Belgie, a tobě to pošlou odtamtud. Trvá to stejně dlouho jako z činy. Co jsem někde četl, tak prý pošle jeden z Číňan druhému Číňanovi s bydlištěm v Belgii kontejner, a obsah mu prodá za pár dolarů. Za to to proclí, a ten druhý už to prodává dál za normální cenu.

Ales Filip