] Lehka pocetni indispozice

Sobota Srpen 8 17:08:03 CEST 2020

Jo, je to dlouhé, takže se tam rychlost ustálí. Rozpoznat semínko 0,3mm
v takové šířce paprsku je opravdu úspěch. Řešil jsem opačný problém.
Počítadlo semínek pro šlechtitelské stanice, kde z 1000 kusů počítají
klíčivost. Chtěli tam počítat plochu semínka, takže rychlost pádu
nesměla být podstatně ovlivněná odporem vzduchu. Měřila se plocha stínu
a z rychlosti semínka se stanovilo, jakou rychlostí se má stín
vzorkovat. Počítadla semínek v té době běžně používala prosvětlené
okýnko a stín se vyhodnocoval integrálně měřením poklesu světla v celém
okýnku. Menší semínka tohle nebralo. Já jsem zadavatele přesvědčil na
jednořádkové CCD čidlo128 px, rozlišení tam bylo 0,1 mm a semínko 0,2mm
to bralo spolehlivě.

Anděl