] Lehka pocetni indispozice

Pavel Poucha pavel.poucha na papouch.com
Pátek Srpen 7 18:16:46 CEST 2020

Zdravím,

pro zajímavost, kdysi jsme vyráběli pro Biologický ústav Akademie věd
zvláštní přístroj, který měřil dobu pádu semínka v bezvětří. Fotka
mechaniky je zde: https://photos.app.goo.gl/yEzFim1WePam7kSY7 . Nahoře bylo
víčko (na fotce leží vpravo dole), jeho trubkou se semínko vhodilo. V horní
části se let ustálil. Na měření doby byla použita dvě čidla s rozprostřeným
paprskem Panasonic FTA8 (úchyty pro ně jsou vidět na fotce) . Ta mají
výstup optickým kabelem, který byl přiveden do zesilovače Panasonic FX-311.
Při pečlivém nastavení to opravdu pozná zrníčko menší než milimetr, které
letí dolů.

Celé to pak zpracovával nějaký procesor, zobrazoval na displeji a po
sériovém portu (jsme v roce 2007) předával do PC. Použitá čidla nejsou
nijak levná, ale umí velmi pěkné věci. V dokumentaci uvádíme měřenou dráhu
letu 500mm a přesnost 0.15ms a že to pozná semínko 0.3mm.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com