Re: přesnost PCB z Číny a osazovačka

Ondřej Janovský ondrej.janovsky na alarex.cz
Čtvrtek Duben 30 12:45:43 CEST 2020

Zdravím,

dnes jsem si vzpoměl, že mám ve skříni elektronická posuvná měřítka, co
jsem chtěl namontovat na ruční frézu. Tak jsem jedno vzal a dal na osu Y.

Hrál jsem si s tím a chodilo to s chybou kolem 0.1mm, ale výsledná
vzdálenost 100mm seděla přesně. Jen cestou to někdy trošku předbíhalo a
někdy zaostávalo.
Ale v průběhu hraní jsem musel několikrát změnit počet kroků na mm, jako
by tomu vadilo ohřívání motoru. Začínal jsem se studeným motorem a pak
už byl vlažný a hodnoty byly postupně 50.05 - 50.2 kroků/mm.

Teď už se na to vykašlu a počkám, až dorazí nový motor s 400 kroky/otáčka .

Jinak GRBL nepoužívám, používám OpenPNP.

Díky za nápady.

Oja