Re: Zlobivá wifi + Vodafone = ještě víc zlobivá wifi

Čtvrtek Duben 30 07:37:36 CEST 2020

Mám notebook Dell E5400, poměrně vykopávka, ale mně to stačí, mám tam
Windows 10. Občas se mi stalo, že se nepřipojil k wifi, nevím proč.
Máme tu internet od UPC s jejich routerem a wifi, možnost něco v něm
nastavit nemám. Prostě někdy musím notebook restartovat. Jinak ho
běžně jen zaklapnu a usne a někdy se to spojení přeruší a nejde nejde
obnovit, v routeru, v notebooku, nevím. Mobil se na wifi připojí.
Někdy ten internet vypadne úplně, že se nepřipojí ani mobil, mám
mobilní data, tak to neřeším.

Podobně u rodičů, kde mají internet od O2 (= ADSL). Někdy se notebook
připojil na wifi, ale internet nešel. Nechci se tam hrabat v nastavení
routeru, tak když to vypadne, použiju mobil a mobilní data.

Nějak jsem si na to zvyknul, že technika prostě někdy nefunguje.

V bývalé práci postavili nový barák se vším všudy a nešla mi tam wifi
na firemním notebooku (nějaké HP). Všude jinde ano i v tom starém
baráku, kde firma sídlila. Blbé je, že jsem neměl práva něco měnit
nebo přeinstalovat v notebooku, musí to dělat IT (sedí někde v
Německu) vzdáleně. Když jsem jim napsal, že mi nejde wifi, nevěděli,
co dělat, tak jsem jim poradil, ať zkusí přeinstalovat ovladač wifi
karty. Udělali to a wifi začala fungovat.

Zkusit jiný ovladač (novější, starší), zkusit jinou kartu. Nebo to
prostě občas restartovat.

Windows 10 a jejich updaty, co se dá dělat. To je i programátorská
poučka, že opravou chyby v kódu se vytvoří jedna až dvě nové.

V současné práci IT občas dělá nějaký update nebo migraci disků na
jiný server, obvykle tím něco znefunkční nebo aspoň zpomalí a pak se
musí něco přenastavit nebo oni musí udělat nějaký zásah.

Všechno se mění, neustále se něco stahuje a aktualizuje. I když o to
uživatel nestojí. Aplikace se po updatu chová jinak. Mobil se po
aktualizaci restartuje a chce PIN k firemní SIM kartě, který si
nepamatuju a odmítá pokračovat aspoň s tou soukromou (je to dual sim).
Tak musím hledat kancelářskou sponku, vyhodit šuplíček a z něj vyhodit
firemní SIM, abych mobil fungoval aspoň nějak.

Pavel Kadečka.