Nove AVR - SIGROW.OSC20ERR5V

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Čtvrtek Duben 30 03:02:03 CEST 2020

Pri kusovej vyrobe mozno.

Nominalna hodnota F_CPU je dolezita pre jeden build SW, ktory nahrate do
vsetkych MCU seriovo vyrabaneho produktu. Odchylky jednotlivych kusov su
v korekcnych registroch a o to sa nijak nestarate. Nie je rozumne mozne
merat frekvenciu osc kazdeho MCU, ku kazdemu robit specialny build a
uchovavat variant SW s dokumentaciou serioveho cisla vyrobku. Problemy s
tym spojene nestoja za to. Staci update SW a mate X-nasobne buildovanie
a zlozitu logistiku distribucie.

Este ma napada dalsi dovod, preco pouzit nominalnu F_CPU a korekcny
register. Priklad USB-AVR, kde si samotny SW urobil kalibraciu a zapisal
do registra. Ked to vezmeme zo siria, da sa robit relativne casta
rekalibracia a tak reagovat na zmeny teploty, starnutie suciastok
(vseobecne podmienok). Hodnota kalibracneho registra sa pouziva potom na
roznych miestach SW pocas runtime, kludne v roznych vypoctoch (inac sa
pocita BdRt, inac USB clock, apod). Ak budete mat v zdrojakoch fixnu,
hoci v danom momente a podmienkach presne nastavenu F_CPU a nikde v kode
nebudete brat ohlad na kalibracnu hodnotu, tak popisany sposob
rekalibracie nie je mozny.

miro