doska GT2560 - poskodeny MCU, vymena?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Duben 30 00:17:52 CEST 2020

Megu v GT2560 jsem měnil taky, už si nevybavím, čím jsem ji usmažil (ale
zcela jistě vlastní blbostí, deska mi sama zatím neodešla)-

Na výměnu používám lámací nůž, čerstvý nebo čerstvě ulomený, tedy s ostrým
hrotem, a velmi zlehka (a trochu zdlouhavě) řežu na horní straně pouzdra.
Když to dostatečně načnu, pak ty nižičky jednu po druhé "prokrojím", prostě
otáčivým pohybem zakrojím hrot do nožičky. Postupně a opatrně odkrájet
švába, vyndat, přejet pájkou zbytky noh, očistit a může se osazovat. S
trochou praxe je to na pár minut práce.

Nebezpečí tam je v to, že když se za tu nožičku blbě (do strany) zatlačí,
případně se tam ten nůž potopí hlouběji, tak tloušťkou kudly zapáčí za ten
připájený konec. A když je deska titěrná nebo blbě navržená (typicky
nezapojené nožičky, ale tam to zase tak zásadně nevadí), může to jít i s tou
cestou... Už se mi to sice hodně dlouho nestalo, ale to riziko tu je.

U menších pouzder mne naučila kolegyně na dílně se s tím nemazlit, zalít to
celé cínem a udržet to chvilku celé rozeřáté, dá se to, prostě to člověk
kolem dokola objíždí hrotem. Taky to chce cvik a slušnější páječku, která má
rozumný výkon na hrotu (i když já to dělal i s čínskou 30W potvorou a taky
se to dalo), ale může to být rychlejší a dá se takhe zachránit i ten brouk,
pokud to člověk potřebuje. Každopádně stále raději řežu.

Pavel Kutina