3D: doska GT2560 - poskodeny MCU, vymena?

peto.janis na gmail.com peto.janis na gmail.com
Čtvrtek Duben 30 00:01:07 CEST 2020

Zdravím,

TQFP bežne spájkujem s ERS50 a tupým hrotom. V práci mám I-Con2 ale tiež
používam tupý (plochý) hrot.

Postup:

- Zlý obvod neodspájkovávam (nezaslúži si to)!

Lámacím nožíkom prerežem všetky jeho vývody. Nie ťahaním nožíka (hrozí
prerezanie spojov medzi ploškami), ale zaprením hrotu nožíka do PCB a
potom štýlom nožníc priklápaním rúčky nožíka k PCB cez vývody IC (hneď
pri mieste kde vychádzajú z package!). Ide to pekne. Cvičil som to na
starých MB z notebookov. Tam ich je hafo.

- Následne piny čuhajúce z PCB odspájkujem mikropájkou s pomocou pinzety.

- Potom očistím zbytky cínu z plošiek. Použijem tavidlo z číny
(https://www.aliexpress.com/snapshot/0.html?spm=a2g0s.9042647.6.2.65c04c4dEw7bcN&orderId=8006687962316068&productId=33001426426)
- napatlám na plošky a odsávacím pásikom
(https://www.aliexpress.com/item/32884518018.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dHgXbp3)
prebehnem všetky vývody naraz.

- Ďalej pocínujem dva vyvody na kríž (Pri TQFP napríklad plošky pre
vývody č.1 a č.52). Opäť napatlám tavidlom z číny a položím IC, zameriam
na plošky a zaspájkujem pin.č1. IC opäť zameriam a zaspájkujem krížny
vývod na pad. Teraz mám IC položený presne a prychytený. Ďalej už len
priložím cín a ťahaním hrotu mikropájky rad radom po vývodoch za
mierneho pridávania cínu zaspájkujem celý rad vývodov (Pozor, nezačínať
radom vývodov, kde sú tie fixačné piny).

- Takto prebehnem všetky vývody a potom hľadám skraty. Odsávací pásik
vyrieši aj toto.

Potom už len umyť a voila!

Takto som zaspájkoval aj TQFP 208 bez problémov.

Toliko k môjmu postupu.

p.j.

Dňa 29. 4. 2020 o 23:16 Miroslav Šinko napísal(a):