Zlobivá wifi + Vodafone = ještě víc zlobivá wifi

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Duben 28 13:06:17 CEST 2020

Dobrý den všem,

Pokračování tématu Zlobiva Wifi:

Trochu opakování:
NTB Lenovo Z50/75 s wifi, správcem zařízení identifikovanou jako „Qualcomm Atheros AR956x“ a Win10. NTB je většinu času trvale zapnutý, občas hybernace, když s ním jdu pryč (0-2x za měsíc).
Wifi router je TP-WR841ND.

Již několik let se
1. Tak jednou za týden až několik měsíců stane, že se odpojí od wifi, když dám ručně připojit, tečky běhají a běhají, pak nic. Všechny wifiny jsou normálně vidět. Pomůže zasleepování a odsleepování počítače.
2. Tak jednou za rok nastal stav, kdy je připojený, ale hlásí, že síť je bez internetu. Jiná zařízení na stejné wifi fungují. Pomůže vyp/zap wifi routeru. Ten je nastaven jako transparentní, prochází přes něj DHCP z modemu, dříve UPC, nyní koupeno Vodafone. Ukázalo se, že to souvisí s resetem modemu, což se pod Vodafonem začalo dít poněkud častěji, za poslední měsíc 3x, naposledy dnes.

V předchozí diskusi, kde jsem (2) nezmínil, byl zmíněn update Win10. Problém 1 sice trvá léta, ale tak týden před mým předchozím dotazem se to začalo dít každý den. Byla rada, vypnout nějaký sleep wifi, to jsem tam neměl, za to tam byla možnost zrušit vypínání kvůli úspoře, což jsem zkusil. Po tom se až do před pár dny nic nedělo.

Tzn. mohlo to pomoct, mohlo to bejt nedávným updatem, ale stejně dobře je to jen výsledek náhodnosti jevu, občas mi už takové série nastaly a zas skončily.

Díky za případné nápady na řešení.
PH