Prumyslove zakrytovani potenciometru

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Duben 26 16:09:24 CEST 2020

Kdybych to dělal já, tak oddělím mechanismus otáčení od
vlastního potenciometru.
Tedy hřídel s knoflíkem by byla samostatný celek, nevyužívala
by hřídel potenciometru jako mechanickou oporu. Potenciometr
by k ní byl už jen připojen třeba nějakou pružnou spojkou
(v nejhorším oblíbená spojka z kousku hadice).

Takže nějaká festovní elektroinstalační krabice, k tomu nějaký
velký knoflík (koupený, vysoustružený nebo na 3Dprn).
Dovnitř 2 kousky nějakého kluzného plastu s dírou, tou prostrčit
kousek 6mm ocelové hlazenky.
Pro axiální upevnění buď udělat zápich a nasadit ségrovky, nebo
na hlazenku vyříznout závit a upevnit matkou.

Mechanické dorazy by měly být také součásti této mechaniky.
Nespoléhat na doraz potenciometru, protože z rukavicích,
navíc při těžké práci, člověk nemá moc cit.

PL