RE: Životnost filament LED

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Duben 23 22:17:32 CEST 2020

Taky jsem už jeden kuchnul. Je tam nějaká, asi keramická placatá tyčinka, v ní vsazené malinké LEDky a z obou stran ten silikon. LEDky všechny na jednu stranu. Ale jak je ta keramika bílá a okolo ten silikon s luminoforem, tak to aspoň tady u mě vypadá, jakoby to svítilo na všechny strany.

LEDky jsou propojené drátkama, taky jsem je rozškráb.

LEDky mám asi jiný, z vadný byl proudovej zdroj asi pár desítek µA.

PH

Od: Jan Kuba
Nesvítí na všechny strany stejně... střídá se studenější a teplejší světlo okolo. Ten silikon jdem odškrábnul ze zvědavosti, co pod tím je a přestal svítit :-(
Asi je tam nějaké propojení mezi čipy, které jsem zničil.
Před novým rokem jsem vytáhnul z takové té krabice na elektroodpad v Tescu ( jak nechutné ) filamentovou žárovku 100W.
Velká baňka, po rozebrání byla úplně černá elektronika, která měla nějaký IO.  Tak jsem jí rozbil a vyštípal z toho ty filamenty.
Bylo jich tam 6 ks  sérii svítily při 30V jednotlivě . A zvláštní bylo u jednoho, že měl také mezery, které nesvítily, přičemž to napětí pro stejný proud jako u těch celosvítících bylo stejné.
Z té mrtvé LEDky se stane zenerka :-)