přesnost PCB z Číny a osazovačka

Ondřej Janovský ondrej.janovsky na alarex.cz
Čtvrtek Duben 23 18:02:34 CEST 2020

Zdravím,

trápím se tu s takovou podivností, kdy dám desku do osazovačky,
zkalibruji pomocí označení polohy dvou součástek a pak zjistím, že
některé polohy součástek na desce mají offsety cca 0.1 - 0.2 mm.

Už jsem udělal vše, zkontroloval pravoúhlost os, počet kroků na 1mm,
jezdil podél známého tělesa - polohy jsou opakovatelné, na kameře to
sedí, ale jakmile se kamera přesune nad pozice některých součástek, je
ten offset vidět.

Vzal jsem desku jiného výrobku a tam to nedělá, maximálně jsou offsety
do 0.05mm

Je možné, že by to číňan takhle flákal? Je to JLCPCB.com.

Oja