Mereni otevreni klapky skleniku

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Duben 22 22:57:16 CEST 2020

UZ senzory se dělají i ve vodotěsném provedení. Lidi s tím roky měří
třeba výšku hladiny z nádržích.

Potenciometr taky něco snese. Pokud se zapojí jako dělič, tak nějaká
změna odporu časem nebo teplotou to moc nerozhodí.
Kdybyste použil rotační potenciometr u motoru, tak ten klidně může být
v krabičce, utěsněné guferem nebo O-kroužkem. A ta může být nejen
prachotěsná, ale i vodotěsná.

Všelijaké ty magnety ve funkci enkodéru jsou problém, protože vyžadují
trvale běžící systém, jsou inkrementální. Ale Vy potřebujete absolutní
senzor.

Na obrázek jsem se podíval až dodatečně. Asynchronní motor tedy
modelářský regulátor opravdu ovládat nebude.

Pro jednoho kolegu jsem dělal kodér pozic pro automatickou výměnu
nástrojů na CNC. Byl tam jenom index, takže se vždy na začátku musel
celý karusel projet, aby se našel index. To zdržovalo, tak chtěl absolutní
odečítáni polohy. Všechno pořád zastříkané od řezné kapaliny.
Tak jsem mu na ten zásobník udělal kódovací destičky s otvory
pro 0-6 malých kulatých magnetů z Aliexpressu. Proti tomu čtecí hlavu
se 6 Hallovkami.
Šlo by to použít i tady. Pohonný motor by přes převod natáčel kotouč
s kódovacími magnety, čidlo by bylo hermeticky zavřené v platové
škatulce.

PL