Mereni otevreni klapky skleniku

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Duben 22 22:44:40 CEST 2020

Domnívám se, že z hlediska odolnosti a dlouhodobé spolehlivosti jediné
použitelné řešení je magnetický senzor polohy.

Výhoda je i v okamžitě a stále dostupné poloze (jde o absolutní snímač)
- nevadí výpadek el., není třeba nikam přejiždět, nic kalibrovat atd.

Potíž je s dlouhou drahou (40 cm), nejspíš bych to vyřešil snímáním úhlu
natočení otevíraného okna. Koncové polohy jsou dány spínači, takže ty
nejsou úplně podstatné (příp. se informace dá kombinovat).

Před delší dobou jsem udělal dobrou zkušenost se snímačem iC-MA od IC
Haus, bylo k němu jen potřeba dokoupit magnet s vhodnou magnetickou
orientací a vyřešit mechanickou konstrukci (tehdy jsem to celé umístil
do pouzdra těsného cermetového potenciometru).

Nicméně podobných snímačů se dělá docela dost (jiní výrobci), a to jak
na úrovni IO, tak hotové výrobky v pouzdrech až IP68.

Hotové průmyslové snímače polohy včetně lineárních nabízí třeba
https://www.megatron.cz/kategorie/senzorika , nicméně cena nebude malá...

--
Jirka