Mereni otevreni klapky skleniku

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Duben 22 21:06:04 CEST 2020

Zdravím,

známý potřebuje trochu automatizovat skleník, přesněji otevírat klapky
skleníku v závislosti na teplotě a vlhkosti. Algoritmus kdy, jak a o kolik
otevřít teď není "na pořadu dne", s tím by si měl hrát jiný člověk a bude to
předmětem ladění.

Já bych potřeboval udělat něco, co bude ty klapky otevírat. Elektricky je to
relativně jednoduché, jsou tam motory s koncákama a stykače, motor s
převodovkou přes výstupní ozubené kolo jezdí po hřebenové tyči, ta je přímo
uchycená ke klapce. (Stávající mechaniku jsem vyfotil -
http://www.aaweb.cz/files/sklenik_pohon.jpg )

Potud OK, jen je potřeba zjistit, v jaké poloze se nachází klapka skleníku.

Aktuálně je tam živej člověk, co najede ručně s klapkou do polohy, která se
mu líbí, a vypne motor. K tomu, aby se to dalo automatizovat, potřebuju
vědět, v jaké poloze klapka je. Varianta, že budu měřit čas od koncáku mi
nepřipadá zrovna ideální - odpory v soustavě, vliv počasí atd.

Ve skleníku jsou tyhle klapky čtyři (není to úplný zahradní drobeček),
nějaký bastl by tedy měl být čtyřikrát shodný. Nepotřebuju znát přesnou
polohu, v podstatě by asi stačilo nastavení do jedné z dejme tomu pěti
poloh - napadlo mne paralelně s tou hřebenovou tyčí umístit trubku, v níž
bude suvně magnet a hrst jazýčkových kontaktů, ale třeba existuje něco, co
se dá koupit a namontovat, jen o tom nevím.

Prostředí je samozřejmě silně agresivní - vlhko, teplo, občas kondenzující
voda, občas námraza, občas nějaké soli z hnojiv v párách - rád bych se
vyhnul úplnému bastlu, potřebuju něco "průmyslovějšího", samozřejmě čím
levněji, tím lépe, ale nějaké peníze na to snad jsou.

Napadne někoho něco buď jenoduše vyrobitelného, případně dejme tomu v
jednotkách tisíců koupitelného?

Díky za každý tip.

Pavel Kutina