Rozvadece v polich - ochrana potrubi

Čtvrtek Duben 16 11:32:00 CEST 2020

Ještě jednu záhadu jsme řešili - na plynovodu chráněném katodovkama se
děly strašné věci a protože to bylo nedaleko solární elektrárny, i mezi
lidmi z oboru se říkalo, že za všechno můžou solárníci :-) a když změny
potenciálu byly i v noci, prý že ty měniče jim jedou neustále :-) Marně
jsem se jim snažil vysvětlit, že celá DC strana je galvanicky oddělená a
že nulou od sítě nic stejnosměrného téct nemůže. Nakonec z toho vzniklo
zajímavé měření a mezi spoustou jiných vlivů jsem našel i nápadnou
podobnost s průběhem změn geomagnetického pole. Holt duchařina.
vaelektronik.cz/fotky/mereni.pdf

Anděl