Re: Pájecí pasta z Číny ve "stříkačce" - pistole

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Duben 15 23:37:16 CEST 2020

Tyhle stříkačky jsou určené pro pneumatické dávkování.
Ten píst je dělaný tak, aby se vnějším tlakem roztáhnul a těsnil. Když to
budete dávkovat tlakem nějakého kolíku, tak při vyšším odporu jehly Vám
bude pasta prolínat mezi stříkačkou a pístem, a poleze nahoru nad píst.

Tyhle stříkačky mají rozměr běžných 10ccm zdravotnických stříkaček. Možná
by fungovalo tlačit na to pístem z té zdravotnické. Takže by ten píst
vytvářel
polštář stlačeného vzduchu, a teprve ten by tlačil na píst nad pastou.

Já jsem si kdysi dávno dělal šroubový dávkovač, viz malá příloha.
Ale používal jsem ho jenom chvilku a pak jsem přešel na pneumatické
dávkování. Je to prostě jiný level. Dávkování krátkým tlakovým rázem
funguje nesrovnatelně lépe.

Pokud máte nějaký zdroj stlačeného vzduchu (třeba ledničkový kompresor
s nějakou malou bandaskou), tak se to dá z komponent z Aliexpressu
nebo eBay postavit za pár korun.
A řídit Arduinem, samozřejmě.

Používal jsem buď černé jehly (vnější průměr 0.7mm) nebo modré (vnější
průměr 0.6mm). Černá je jistota, modrá už s tužší pastou mívá problémy.
Ty medicínské jehly zkrátit tak na 5mm. Naříznou ulamovacím nožem
a zlomit, hranu případně zabrousit na jemném šmirglu.

No ale pak jsem objevil kouzlo papírových šablon, řezaných na
polovodičovém laseru (mimochodem tip kdysi dávno tady z konference
od pana Milan B. - velice za něho děkuji).
Se šablonou je to prostě úúúplně jiná liga.

PL