Re: Kondenzátor jako usmìròovaè?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Duben 15 18:44:11 CEST 2020

[preposielam]

Ahoj,

Az si myslis, ze 50Hz je to o co bezi, tak este musis toho vela
ubastlit... :)))

Odpovedat na tuto otazku sa da z roznych uhlov pohladu. Osobne by som
si najprv ujasnil, ze co je to ta Tvoja sonda... Povedal si len tolko,
ze su to dve platinove tycky. Otazkou dalej je co vlastne merias a ako
to cele merias, pretoze prevodnik v mikrokontroleri meria len
napatie... A aj to je vztiahnute len k nejakemu pinu mikrokontrolera.
Potom mozes k tomu dokreslit napajaciu strukturu a napajacie zdroje. A
nezabudni ani na tu ziarovku, najlepsie spinanu usporku, z ktorej sa
tak dobre smejes. Potom si zvol pevny bod, a prehlas ho za svoj
referencny a zoberieme voltmeter, taky realny, aby meral ten
mikroprud, a zacni merat tie rozne uzly a vetvy... Dobre, aby som to
uzavrel, na tie Tvoje dve platinove tycky by som pricapil vhodne R a
ich stred by som pricapil na Tvoju "kostru". Najlepsie si nakreslit
velky farebny obrazok a pouzit pri tom aspon tri rozne farbicky. A
nezabudni na Tvoju "nulu"... A este som si spomenul, ze vhodne citanie
by mohlo byt aj v AR 11/2017.

p.s.:
Myslim, ze touto poznamkou si dal definitivne stopku dalsej diskusii z
mojej strany.

Drzim Ti palce a vela zdaru pri dalsom bastleni. Mozes z toho urobit
pekny prakticky doktorat...

A.