RE: Kondenzátor jako usměrňovač?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Duben 14 11:09:08 CEST 2020

[preposielam]

Ahoj,

ja by som skusil najprv nejaku nahradnu schemu toho tvojho akvaria.
Pises, ze to je v prvom priblizeni nejaky RC clanok 10k II 50p.
Zabudol si ale na to, ze v tom akvariu bude urcite ziarovka napajana z
230V, takze v nahradnej scheme bude aj nejaky zdroj rusiveho
napatia/prudu. A ku tomuto treba potom vymysliet budiace a vstupne
obvody.

Osobne by som si spomenul na to, ze akykolvek realny kondenzator je v
nahradnej scheme nejake zapojenie odporovych a kapacitnych prvkov.
Teda realny kondenzator bude mat urcite svoj zvod... Takze nejaka ta
DC-zlozka sa tam objavi urcite tiez. Otazka je, aka velka tato
DC-zlozka moze byt, ked je uz urcite nenulova... To je zase dobre
vediet kvoli tomu, aky velky paralelny vybijaci R mozes pripojit ku
Tvojim C1 a C2.

Dalsia vec je zamysliet sa nad tym kam su referencovane Tvoje vystupne
a vstupne napatia z tych dvoch operacnych zosilnovacov. Zase by som
pouzil odpory v rade "1M" a vyriesil aj tento nedostatok.

To uz asi tak vsetky moje poznamky. Ak chces vediet viacej, zober si
nejake prednasky z konstrukcie a navrhu vstupno-vystupnych obvodov,
vacsinou sa to uci v EMC.

A.