RAW format v C

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Duben 9 21:01:57 CEST 2020

Zdravím,

narazil jsem na pro mne nezvyklý způsob deklarace veliké konstanty - je to
nějaká HTML stránka v ESP32, v CSS jsou enkódované dva obrázky, souhrnná
velikost ca 30kB kódu. Nacpat to do C s escapováním všech "podlostí" by byl
asi trochu problém, autor zvolil RAW zápis. Já jsem se s ním dosud nesetkal,
tak jsem na to koukal jak vyvoranej, kupodivu se mi nedaří moc googlovat.
Kód vypadá takhle:

const char HTML[] PROGMEM = R"=====(
<!DOCTYPE
... pokracuje HTML kod...
)=====";

Co jsem vygooglil, tak je RAW uvozeny tim R pred zavorkou. OK. Co tam sakra
znamenaji ty =====? Navic, ja bych to potreboval rozsekat, nasypat nekam
doprostred vysledky nejakych promennych z toho ESP32 a nejak nepobiram, jak
do toho. Jasne, nebude to const v progmem, s tim se smirim, mista je dost,
jde mi o to, jak tenhle RAW retezec korektne prerusit, prilepit tam
promennou a zase pokracoval, neco jako:

"napeti je "+NAPETI+" V";

Da se s tim nejak pracovat, slucovat, delit - a jak se to jmenuje, aby se
dalo neco vygooglit?

Diky.

Pavel Kutina