RE: Kondenzátor jako usměrňovač?

Libor Sindelar liborsindelar na gmail.com
Čtvrtek Duben 9 18:52:51 CEST 2020

Zdravim
Keramicky konenzator dokaze fungovat i jako piezoelektricky menic, ta mozna kdyz se spravne mechanicky namaha?
Libor

Sent from my Windows 10 device

From: Pavel Hudecek
Sent: Thursday, April 9, 2020 17:53
To: HW-news
Subject: Kondenzátor jako usměrňovač?

Dobrý den všem,

V rámci vývoje konduktometru jsem narazil i na oblíbený blog pana Kubáče:
http://petr-kubac.blog.cz/1411/2http://petr-kubac.blog.cz/1411/2

a tam taky toto:

Tedy asi nikoliv - moje zkušenosti s kondenzátory "před" nebo "za" měřící celou - jsou vyloženě špatné - pokud vezmete dostatečně velkou kapacitu - má takový kondenzátor nezanedbatelný svod a pokud vezmete keramiku malé kapacity - měl jsem často nepříjemný pocit že v rámci ferroelektrických vlastností hmoty kondenzátoru byl tento sám zdrojem DC offsetu většího než offset operačního zesilovače.

Červeně jsem zvýraznil text, který jsem zjednodušil do subjektu tohoto mailu.

WTF? To jako fakt? Byly by nějaký podrobnosti? Nebo k tomu mám přistupovat tak, že prostě i p. Kubáč tam má občas kraviny (tomu by odpovídala divná (ne)návaznost na předchozí odstavec)?

(konduktometr mi už funguje, měřící napětí generuje DAC, sonda je oddělená těma C a ještě odrušovacíma RC. Proud ukazovaný transimpedančním zesilovačem rovnou sampluje ADC v těsném okolí hran, žádný usměrňování. Měří luxusně, při stabilním roztoku se to hejbe teprve na úrovni 1 µS/cm. Ale teď docela bojuju s realizací I2c slave na ATtiny214)

Díky,
PH