OLED po 8 rokoch

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Pondělí Duben 6 17:37:10 CEST 2020

Zdravim osadenstvo,

podarilo sa mi dostat sa do Faraday cage, kde su nainstalovane moduly s
diskutovanymi OLED zobrazovacmi, dokonca je funkcna aj elektrina, tak
som ich mohol zapnut.

Podla zbeznych zaznamov bezali nonstop ca. 8 rokov. Displej je klasicky
modro-zlty, kupeny niekedy v roku 2010-2011, takze technologia tej doby.
Mozem pripadne najst presne typove cislo, ale bolo to od renomovanej
nemeckej displejovej firmy, nie nahodny noname model z ciny.

Modra mala podla datasheetu zivotnost 10k hodin, zlta 50k.

Modra sa naozaj zacala pomerne rychlo vypalovat, uz po par tisic
hodinach bolo vidiet trvale zobrazeny vzor. Takze sme do software
pridali screensaver, ktory zhasol modru a ostala zasvietena len zlta
cast, s nizsou intenzitou, na ktorej dokola bezal nappis 1-pixelovym
fontom "SCREEN SAVER ON. TOUCH ANY CONTROL TO WAKE UP!".

Ako som spominal, displeje boli zapnute ca. 8 rokov, co je takmer 70k
hodin. Vysledok je na obrazkoch. Nechal som ich naschval v plnom
rozliseni. Zahrame si hru na hladanie skrytych detailov na obrazku, kto
mi z poslednych obrazkov povie aky napis bezal na screensaveri? :-)

Obrazky su tu http://cern.ch/dvaluch/temp/oled komu sa nechce klikat
nech si stiahne zip.

Zariadenie navrhol a postavil v roku 2010 asi za dva mesiace moj
student, bola to jeho diplomova praca.

http://cds.cern.ch/record/1472676/files/CERN-THESIS-2011-253.pdf

Len s laskou spominam na tie casy, ked boli studenti naozaj dobri, bola
radost s nimi spolupracovat, zaujimali sa, produkovali vysledky. Bol som
naozaj hrdy na to, ze som ho nasiel, naucil vsetko co viem, dva roky na
to som ho uz nemal co ucit, a podarilo sa mi ho pre nasu organizaciu
udrzat. Teraz tie kurvy akurat tahaju cloveka po oddeleni ludskych
zdrojov, ked si na zaklade nedostatocnych vysledkov dovolime neponuknut
predlzenie zmluvy nad ramec toho co podpisal. Ach jaj...

b.