tlumivka přidaná k invertorové svářečce?

Neděle Duben 5 21:10:36 CEST 2020

Dobrý den,

mám invertorovou svářečku Gama 160, v které jsem se trochu pohrabal.

http://vaelektronik.cz/bastl/zdroje.html

Svářečku především používám jako zdroj pro zkoušení polarizovaných
drenáží. V režimu zdroje je vypnutá funkce antistick a je tam doplněná
regulace napětí. V režimu svářečky jsou zachovány původní funkce, ale
protože jsem potřeboval svářečku použít i při měření EMC na polarizované
drenáži, doplnil jsem na přívod i na výstup odrušovací filtry (norma pro
EMC na svářečky je obzvlášť měkká).

Říká se, že u invertorových svářeček je umění přilepit elektrodu. Mě se
to stává dost často. Buď je na vině moje nešikovnost (vařím něco opravdu
jen málo kdy), možná i ten odrušovací filtr na výstupu. Mám k dispozici
tlumivku 10 mH/50A, krátkodobě (tepelně) není problém ani s proudem
100A. Ale pro tu tlumivku bych si musel dojet. Má význam tu tlumivku
vyzkoušet? Zkoušel to někdo u invertorové svářečky? Pokud ano, s jakým
výsledkem?

Anděl