Home Assistant v ostrovnim provozu

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Středa Duben 1 17:39:37 CEST 2020

No ja bych dodal, ze clovek muze pouzivat jak ZigBee, tak wifi - dle
dostupnosti cidel/ovladacich prvku a podobne...
RPi 3b+ma WiFi a umi nativne bootovat z (vybranych) SSD pripojenych pres
USB. Vzhledem k tomu, ze pozadujete funkce navic (router/access point), tak
by asi bylo vhodnejsi mit tam nejaky linux a HA provozovat v dockeru (ANO,
vim, ze hassio jsou docker kontenery nad nejaky linuxem). Ale tady proste
'rucni' rezim bude asi lepsi (neporadim - linux neznam). Problem muze byt s
vykonem RPi3.
Takove RPI4 umi taky nativne Wifi (i BT), je vykonnejsi, muze mit vice
pameti, bude nejspis vic papat. Navic RPi 4 tusim stale jeste nativne neumi
boot z USB. V pripade 'vaseho linux podvozku' jde rozchodit boot, kde SD je
opravdu pouzivany pouze na boot a jako readonly. Ale stejne muze odejit pri
vypadku napajeni. Ale vzhledem k readonly rezimu jde mit "v supliku"
nekolik klonu.
Dale jsou k RPi ruzne LiPol desticky, ktere umozni chvili jet na baterii +
se slusne ukoncit...
BR,
Marek