RE: Stabilizace proudu laserové diody

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Středa Duben 1 08:58:55 CEST 2020

tak to chce este jeden operak vo feedbacku.
Z diody aj pri nizkom vykone tecie nejaky prud, ted si odchytite prave operakom
Moc by som to do krajnosti nehnal, lebo to moze zacat oscilovat.

j.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Kuba
Sent: 31. marca 2020 23:30
To: HW-news
Subject: Re: Stabilizace proudu laserové diody

Já jsem dnes celé odpoledne laboroval na kontaktním poli a výsledek je ten, že to +/- reguluje , jen se mi  ten výkon hýbe se změnou napájecího napětí.
To se dá vyřešit napájením celé smyčky s laserem ze stabilizátoru.
Co mi ale vadí víc, je teplotní závislost. Když laser ochladím chladicím sprejem, ucourá to o 0,7 dB.

Mám tu ještě jeden laser (  https://www.lightwavestore.com/files/attachments/product_datasheet/OSC-PUMP-14xx-007_pdf1.pdf   )
který má vestavěný Peltierův článek a snímač teploty , takže další smyčkou jsem chtěl pohlídat teplotu.
Jenomže jsem narazil na další problém - při nízkém výkonu laseru  ( cca 10mW bohatě stačí  ) není na té detekční diodě žádné napětí.
To se objeví až při větším výkonu. Navíc ten Peltier žere a bateriové napájení značně utrpí. Takže to také není ta správná cesta.
Neví někdo, jak je to řešené u těch profi zdrojů výkonu pro měření např od  EXFO?
Lousknul jsem to a jsou tam dva IO DIL8  s vybroušeným popisem, trocha bižuterie a laser NDL7401P . Když jsem to chladil, drží to jak přibité... :-O