Osciloskop po X-te

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Září 28 10:31:14 CEST 2019

[preposielam]

Ahoj,

memam prilis vela odporucani a rad ale skor by som nieco praktickeho...

Najprv sa treba rozhodnut, ci chcete stolny alebo hand-held osciloskop
(+multimeter). Kedze ste financne obmedzeny na cca. 300,- EUR, tak asi
velky vyber nebudete mat. Odporucil by som Vam trochu zvysit limit na
cca. 400-450,-. Tam uz je vcelku dobry vyber. Ak Vam to neponahla,
skuste si pockat na nejaku tu akciu, koncorocnu, jarnu, letnu, skratka
na nejaku akciu. Napr. v lete malo TME akciu 20% na Hanteky.

Sirka pasma, sampling rate, memory a pod. V tejto kategorii mate na
vyber nieco v 60-100MHz, 1GSa je uz asi bezne a aj pamat 1M resp. 512k
x2 je asi standard. Takze tu moc nenavyberate. Dajte si ale pozor na
video pamat, to su tie 40k bodov. Jedna pamat su sample a druha je
zobrazovacia...

Samozrejme v tejto cenovej kategorii toho vela necakajte a necakajte
ani nejaku valnu kvalitu... Proste low-end. Na co si dajte pozor, je
interface GUI a ovladanie. Tieto low end mozu mat inu stupnicu nez
1-2-5... Treba vyskusat. Mne osobne ina vadi. A celkovo asi ovladanie
handheldov je take divne, aspon ja mam z neho tento pocit. Takze si to
bud niekde vyskusatjte pred kupou alebo kupte cez eshop a testujte 14
dni, aby ste nebol z toho potom sklamany...

A z praktickeho hladiska ak mozete priplatte si a kupte si 100MHz, tam
su aj 1MHz hodiny mikrokontrolera take prirodzenejsie... A pozrite si
aj ci ma aj funkciu FFT.

A.