RE: Dva rozvaděče

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Pátek Září 27 22:14:14 CEST 2019

	Jen drobnost, je to sice hezké snažit se o co "nejtvrdší" přívod ale má to i nejednu negativní vlastnost. Vylepšením přívodu se změní selektivnost jištění, zkratové proudy a v neposlední řadě i parametry související s přenosem rázových jevů (přepětí) vedením.

	Jeden z našich zákazníků už ani moc nereklamuje zdroje pro PC a prostě je bere jako spotřebák. Ochrany tam moc nepomáhají, odpravil tam i online UPSku co by podle papírů měla být "nezničitelná". A vzalo to sebou i poctivý klasický motor na 240V.

	A druhá věc, kterou tu někdo i zmínil - vylepšení přívodu změní zkratové poměry na vedení. Když si někdo dá dohromady rozvaděč podle "pravého" sloupce a nacpe tam jističe se zkratovým proudem 6kA, tak pak může skončit v době okurkové sezony v TV zpravodajství. Ty s 10kA nejsou zas o moc dražší.

	Nakrmit zmiňovaný Sichr potřebnými daty (délky a průřezy kabelů a hlavně parametry "zdroje") je trochu pracnější, ale pokud se to správně nakrmí tak je to slušný pomocník a navíc z něho jako vedlejší produkt je docela použitelná dokumentace.

	Radek (benedikt2hw.cz)

÷÷÷ No já tam samozřejmě ten "šílený" průřez ( myslím že to je 4 x 10mm2) samozřejmě mám k oběma rozvaděčům.