Osciloskop po X-te

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Pátek Září 27 21:09:47 CEST 2019

Ten počet vzorků je důležitý pro jednorázové děje - trigr mi to někde spustí, já si to mohu rolovat hooooodně daleko před trigr i za něj, tedy třeba si prohlédnout několik paketů datové komunikace. Pokud je málo paměti, tak odroluji třeba o 1-2 obrazovky a končím, s pár mega vzorků roluji "furt dál". Podle mě nejzásadnější věc a důvod pro digitál - jednorázové děje.
Pokud je něco opakovaného - třeba spínaný zdroj, tam to potřeba zase tak moc není (většinou).
A potom je tu druhé docela zásadní omezení oproti slušnému analogu - šum při velkých citlivostech. Něco jde sice průměrováním zlepšit, ale prostě ty analogy na tom byly podstatně lépe. Dnes se to zlepšilo díky osciloskopům které mají lepší AD převodníky než jenom 8 bitové, ale ta cena. To si chce také vyzkoušet.
Ten HP54645D má podle mě akorát rozměry na stůl, aby se to dalo slušně ovládat, je pravda, že ty novější s LCD jsou placatější, ale ani tento není zase tak moc hluboký.
Pod velkou krávou si vždy představím BM566 nebo něco podobného.
Tomáš OK2MTM

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kutina
Sent: Friday, September 27, 2019 7:36 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Osciloskop po X-te

Protože jsem nepoučený (resp. netuším, kolik měl jaký digitál, co jsem měl pod rukama) - kdy, resp. jak člověka omezuje málo vzorků?  Mimochodem - ten Owon, jak na to koukám, má dokonce jen 6k vzorků (až ten 7102 má 10M). No a starý Tek 210 má 2.5k.

Jinak ten HP je krásný, ale stejně velká kráva, jako ten můj analogový Tek, se kterým se do dílny nevcházím. Proto jsem půvidně uvažoval o tom USB skopu.

Pavel Kutina