RE: Dva rozvaděče

Krucinsky, Ladislav ladislav.krucinsky na linde-mh.cz
Čtvrtek Září 26 06:48:48 CEST 2019

Pane Lukeši žárovky určitě netěsní tím plechem, do toho jsou jenom zalepeny jakýmsi šelakovým lepidlem. Ta baňka je celoskleněná a má zátav kapilárou.
https://www.televizeseznam.cz/video/jak-se-co-dela/jak-se-co-dela-zarovky-25587
Spíše se domnívám že v rámci cenové optimalizace se dovnitř nedává drahý argon ale něco levnějšího, případně se pouze evakuují a pak při přerušení vlákna vznikne oblouk, který může mít a asi má proud vyšší než původní vlákno.

Zdravím
Ladislav Kručinský

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jaroslav Lukesh
Sent: Thursday, September 26, 2019 12:46 AM
To: HW-news
Subject: Re: Dva rozvaděče

Járovky mají uvnitř nějaký inertní plyn. Ovšem cenově optimalizované járovky
posledních asi 20 let měly čím dál tenčí plech na patici, tak se stávalo, že
se tam udělala malinkatá dírečka a tím se ten inertní plyn zkazil. Vlákno
prasklo, vytvořilo oblouk a to byl ten zkrat.

Ono někdy nejde ani tak o velikost proudu, jako o rychlost jeho změny, aby
zareagovala nějaká ochrana mnohem dřív než měla. Tavných pojistek se to
zřejmě netýká.