Prusa multi material - zkusenosti

Ladislav Vaiz spam na nagano.cz
Úterý Září 24 13:26:42 CEST 2019

Trochu jsem s tím zápasil u své dvouextruderové Zonestar, tak zkusím
napsat, k čemu jsem došel. Teda nejdřív jsem došel k tomu, že podpora je
žalostná.

Začnu od konce. Barva se specifikuje STLkem typu modifikátor. V
OpenSCADu jsem to psal s využitím modulů (procedur) tak, aby se dalo
vytvořit celkové STL a pak druhé STL popisující barvu. Do Slic3ru-PE
(používám verzi se starším GUI) se načte celkové STL a pak se na něj 2x
klikne v pravém seznamu. Tam dám Load Modifier a načtu "barevné" STL.

Až sem to asi bude stejné všude.

Tiskárnu mám nadefinovanou se dvěma extrudery. Výsledný gkód přepíná
extrudery pomocí změny nástroje. Pro můj FW neexistuje podpora pro wipe
tower, tak jsem to řešil ochlazováním nepoužívaného extruderu (custom
g-kódem, ne přes Ooze prevention) a přejetím přes "zeď" pro očištění
trysky. Bylo to ale v době, kdy jsem měl nastavený příliš velký
volumetric speed, třeba by to dnes nebylo nutné.

Jak to přesně řeší Průša nevím, hádal bych, že zavádění si bude řešit FW
při změně nástroje, něco půjde ovlivnit ve Filament/Advanced/Toolchange...

L.