připojení disku SATA s externím zdrojem

Jirka Mww jirka.mww na gmail.com
Neděle Září 15 21:31:33 CEST 2019

Dobrý večer,
měl bych další takový BFU dotaz :  Mám externí disk 500GB s vlastním
zdrojem jako záložní
a doposud jsem ho připojoval ke starému PC přes převodník SATA-USB2, tedy
rychlost nic moc. Nové PC s Windows 10 má jeden volný SATA konektor.  Hrozí
nějaké nebezpečí, když ten SATA kabel od externího disku připojím do toho
volného SATA konektoru a nechám disk na externím zdroji ?   Měl bych
spojit alespoň společný minus zdroje  ke zdroji v PC ?  Může být disk
připojen přes SATA kabel a mít vypnuté napájení toho externího zdroje ?
Nechci ten disk dávat dovnitř ( není tam moc místa ) a taky bych ho chtěl
zapínat je při práci se zálohou.

Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW