Radio za ucho

AZe aze na seznam.cz
Úterý Září 10 08:49:20 CEST 2019

V časopise Radiový konstriktér 1/65 (A5) bylo schema mimořádně jednoduchého přijímače na SV/DV se 3 tranzistory, jen několik součástek. Postavil jsem jej do epoxidem impregnované krabičky od sirek se žlutou nálepkou klíče, do té mírně větší, než běžná. Se sluchátkem ALS 202. Půl dne jsem brousil feritovou anténu na vhodnou velikost. Přepínačem se připojoval k feritové anténě další kondenzátor, takže to hrálo jednu stanici na SV a jednu na DV. Napájení jedním burelovým miniknoflíkovým článkem 1,5V. Zkoušel jsem k tomu přes malý výstupák připojit reproduktor a opravdu to hrálo docela nahlas. OC170, 152NU70, OC70. Pamětníci vědí... Bohužel při koupání venku mi ho někdo ukradl.
aze

From: Jan Kuba
Sent: Monday, September 09, 2019 10:43 PM
To: HW-news
Subject: Re: Radio za ucho

Přijímač Algena byl v knížce Od krystalky k modelům s tranzistory.
A k napájení nesloužil NICD 225 , ale menší článek.
http://www.ebastlirna.cz/modules/Forums/files/sn_mek_047_164.jpg

Já jsem tuším okolo roku 1984 stavěl  Kňoura.
Hrálo to perfektně, protože SV vysílač jsme měli v Přešticích  ( kousek od rodných Klatov )
Bylo to v krabičce od sirek - i když ne doslova, krabička se musela vyrobit, no klasické Sušické se Kňour nevešel.

     Bez virů. www.avast.com