KSGER T12 - prvni osahani

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Sobota Září 7 23:15:16 CEST 2019

To je podle mého názoru zásadní omyl. Domnívám se, že právě hrot je to
co dělá dobrou nebo špatnou pájku. Udělat nějakou regulaci není zase
takový problém. Udělat ale dobrý hrot je alchymie. Jádro hrotu musí být
měděné. A na mědi musí být vrstvy nějakého kovu který je odolný
mechanicky i teplotně a oddělí měď od cínu který ji rychle rozpouští.
Třeba ESR50 má hrot poželezený. Pokud není jádro hrotu z mědi nedá se
takovým hrotem nic pořádně prohřát. Malé věci se tím pájet dají, ale
jakmile je větší odvod tepla je taková páječka k ničemu. A může mít
sebelepší regulaci, obrovský výkon a milión funkcí v menu. To je podle
mě hlavní problém většiny dnes dodávaných páječek a čínských hrotů k
nim. I měděný hrot může reagovat na magnet pokud je na něm vrstvička železa.

     Martin.