KSGER T12 - prvni osahani

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Září 6 10:18:43 CEST 2019

Asi mi k tomu chybí manuál :) V menu se sice dá nastavit, jaké hroty jsou
povolené, ale už jsem nepřišel na to, jak je aktivovat. Na to je nějaký
dlouhohmat?

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: Dodo Racek
To: HW-news
Sent: Friday, September 06, 2019 10:09 AM
Subject: Re: KSGER T12 - prvni osahani

Mam KSGER, ale priamo z obchodu od vyrobcu, nie cez banggood.

Vyzera, ze aj cinania zacinaju byt pri niektorych vyrobkoch agresivny na
kopirovanie inymi cinanmi... ;-)

Ta moja pajkovacka ma moznost nastavenia hrotu ( typ hrotu ) a podla toho
nastavuje konstanty pre regulaciu.
Mam asi 10 (cinskych) typov hrotov a ziadne problemy s regulaciou som zatial
nemal.

Verziu FW a HW teraz neviem, je to doma...
Obycajne vytrhnutie hrotu a nastoknutie noveho, ineho ju moze zmiast.
Zatial som nikdy necitil potrebu prehadzovat horuce hroty pri zapnutej
pajkovacke.
Pajkoval som jednym typom, vypol pajkovacku, nechal trochu shladit hrot,
vymenil, zapol a pajkoval nasledujucu sadu spojov - vhodnu pre dany hrot.
Tie 2 min :cakania: som zatial vzdy vyuzil na pripravu dalsich veci, alebo
na vykonanie osobnych potrieb.

Dodo

št 5. 9. 2019 o 23:16 Pavel Kutina <hw na prelude.cz> napísal(a):

Zdravím,

protože mi začala zlobit moje patnáctidolarová kopie Hakko 936, začal jsem
se rozhlížet po nové páječce. A protože se rozhlížím preventivně už pár let
:), mám doma i tři hroty systému T12, prý dokonce originál Hakko Japan (jo,
taky stály násobně víc, než to, co je na eBay běžně teď.)

Takže volba byla celkem jasná, něco pro T12 - prošel jsem nabídky a zakoupil
na Banggood hotovou sestavu KSGER T12. Přišla bez napájecího kabelu, s
ručkou dle mého výběru, pětikolíkovým připojením a se SW 2.1S - všechno to
prodejce inzeroval, takže s nákupem spokojenost. Jelo to z Číny přes EU
priority shipping, takže za asi dvanáct dnů a přivezla to PPL bez
jakýchkoliv doplatků. Teď tam vidím 35 USD za páječku a 5 USD za EU Priority
shipping, asi nepřekonatelné cena, mne stála o 10 USD víc.
(https://www.banggood.com/KSGER-V2_1S-T12-Digital-Temperature-Controller-Soldering-Station-Soldering-Iron-Tips-T12-K-p-1338117.html?rmmds=myorder&cur_warehouse=CN)

Hrot přišel takový ten na první pohled podezřelý, humpolácký a prakticky
nepoužitelný T12-K, ale nechal jsem ho tam. Celé jsem to zapnul, vyděsil se,
že páječka nechodí, protože asi pět vterin "bootuje". Ale protože mám na
stole uspořádání na přístrojích "vše vpředu" a k zadní straně se prakticky
nedostanu a tahle páječka má vypínač na zadním čele, tak jsem to zase vypnul
(jo, pocínoval jsem hrot a zkusil tím kopytem něco odpájet, ale úplně mne to
nepřesvědčilo) a jal se předělávat čelní panel, aby se tam dal nainstalovat
síťový vypínač. To se před chvílí zdařilo (konektor pro ručku přestěhovat
asi o pět milimetrů dolů, nad něj umístit vypínač, vyplnit přebytečné otvory
pryskyřicí, aby to taky trochu vypadalo, pak to vzadu celé prodrátovat) a já
si konečně užívám.

Opět jsem zapnul s tím neoriginálním hrotem a zase to nějak fungovalo. Tak
jsem vyhrabal ty hroty Hakko (nevím, jestli jsou originály, ale na tělísku
mají laserem vypálené logo výrobce a nějaká další čísla, na pytlíku byly
potisky a samolepky HAKKO - buď to jsou dobré kopie, nebo opravdu
originály), za chodu jsem je vyměnil a nestačil se divit.

Dost mne překvapilo, co páječka dělá s novým hrotem - vytrhnu starý, ukáže
se celkem logicky ERROR, zarazím nový a začne "diskotéka" - páječka nastaví
teplotu, doměří se nějaké jiné, napíše ERROR, ale teplotu zvýší. Takhle
poskakuje až do té doby, než najede na nastavenou teplotu a chybové hlášky
zmizí. Když tam dám hrot, co už tam byl, tak je to bez chyb a okamžité, když
tam dám nějaký "neznámý", zřejmě si ho takhle oměří - a pak už mu věří a
chyby nevypisuje. Zajímavé, dělá to někomu taky tak? To si dělá databázi
hrotů? Podle čeho je identifikuje?

A k těm hrotům - proto to vlastně píšu - nebe a dudy. Ty s logem FUNGUJOU,
včetné té šikmé špachtle, nebo co to je, ten čínský noname je podstatně
horší. Zkoušel jsem si s tím originálem špachtle sundavat nějaká SMD, tam to
jde v podstatě na jeden dotek, u nožičkových věcí kondenzátor z dvouvrstvé
desky hravě, lehce a snadno, přestože byla z obou stran rozlitá zem. Výkonu
tedy celkem dost, ono to těch 50W+ asi fakt má (udávají 70W).

Mám ještě dva jehlové hroty na jemnou a extra jemnou práci (na SMD to vypadá
hodně dobře, uvidím, až si na sebe trochu zvykneme), musím pořídit ještě
něco na THT - ale určitě se budu koukat po originálech, bez ohledu na cenu.

Mimochodem - čím měníte za pochodu hroty? Kleště nejsou ideální, chtělo by
to něco, co nebude mít snahu nechávat stopy na kovu, ideálně nějaké kleště
se silikonovými čelistmi :)

Jak jste spokojeni vy? Já snad ano - nebo si to zatím aspoň myslím.

Pavel Kutina