Kniha o elektronice pro 2 stupen ZS

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pátek Září 6 09:33:31 CEST 2019

Ahojte,

tahle kniha se mi momentálně válí u nočního stolku a z nostalgie než jdu
spát do ní občas nakouknu.

Pro současnou generaci elektroniků tam ale vidím zásadní ALE:

- pro krystalky jsou potřeba AM vysílače a ty už skoro nejsou

- jsou třeba germaniové diody a s těmi je to stejné

- další klíčová komponenta jsou vysokoohmová sluchátka, ty byly
nedostupné už za mého mládí. (jsem ročník 73) a nahrazovat to obyčejnými
se zesilovačem je takové divné a děcka to už nechápou.

Bohužel doba je taky jiná, děcka většinou moc netuší co je rádio a k
čemu by jim bylo dobré a tudíž je motivace stavět krystalku spíše malá.
V knížce je ve schematech plno chyb, teď zpětně při čtení jsem odhalil
proč mi mnohé obvody nefungovaly - protože podle toho schematu ani nemohly.

Petr