RC generátor UVG2

Halen halen na seznam.cz
Čtvrtek Říjen 31 20:04:30 CET 2019

Ahoj ve spolek,

dnes jsem dostal objednaný starší RC generátor UVG2. Bohužel není plně
funkční. Mohu poprosit o názor, na co mrknout, kde by mohl být problém?
Ve schématu v odkazu mám označená napětí. Proměřil jsem všechny
elektrolytické kondenzátory, kapacita je OK, ESR také, jen u malých
kapacit je ESR horší do 0.5R. Polovodiče jsem proměřil a až na
tranzistory, kde je zařazen odpor (měřák pak ukazuje hodnotu rezistoru),
tak všechny OK. Ty s rezistorem jsem zatím neodpájel, a venku neměřil,
ale asi budou OK.

Co funguje:

- kostku i sinusovku generuje, kostka má trochu překmity i zákmity

- frekvenci lze nastavit zhruba od 10Hz až po 110kHz

Co nefunguje:

- nelze nastavit požadované výstupní napětí

- úplně neodpovídá otočný volič frekvence, například na 50Hz musí být
otočen na 6.5. Kalibrací pomocí trimru W102 lze doladit, ale úprava není
lineární. Takže když se nakalibruje na střed kolečka, tak jsou potom
ujeté oba konce.

- sinus při volbě 30V a pot na max je AC jen 11.2V a je tam i DC +24V!

- kostka při volbě 30V a pot na max je AC jen 0.6V

Co jsem udělal:

- prostříknul jsem potenciometry - chrastily

- prostříknul jsem isostaty a přepínače

- zkontroloval dráty, jestli není někde něco upadlé

- zasunul a vysunul jednotlivé desky a prostříknul kontakty

Vše jinak vypadá čisté, zachovalé, studeňáky jsem nenašel.

schéma s napětími

https://1iq.cz/img/9Znhp/U5Rgp.png

Děkuji za rady, Honza