OT: Virus

Zdenek zdej na atlas.cz
Sobota Říjen 26 19:03:27 CEST 2019

Než se k tomu dostanu, tak jsem zkusil Eset online. Vypadalo to nadějně. Detekoval asi 15 hrozeb, ale kromě jednoho souboru v koši to byly samé instalačky programů, které jsem měl zálohované.
Virus je tam bohužel dál i po restartu.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of per512
Sent: Saturday, October 26, 2019 3:47 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT: Virus

   Dlouhodobě vlastní a funkční,

   naposledy aplikován ve čtvrtek (24.10.), kdy kolega hledal nějaké
sériové číslo a pak mu všechny browsery nabízely pouze slečny a paní
kyprých tvarů, spoře oděné ;-)))))
   A ne a ne se jich zbavit...
   Navíc se nemohl ze ŽÁDNÉHO browseru dostat na weby Avastu, Esetu
McAffeho, Kasperského. Velmi hezké to bylo :-)
   Ztratil tím čtyři hodiny...

   Po spuštění Rescue CD bylo za 40 minut vymalováno, pardón, vyčištěno.

   Pod Linuxem jsou tato ku*evstva totiž jaksi bezbranná, ani neví jak
se dostanou do /dev/null.
   A na ten hibernační (popřípadě swap) soubor pozor, tam opravdu ŽÁDNÝ
antivir nic nenajde, i kdyby tam bylo trojanů a virů 101 + 1. Proč asi?
   Taktéž pozor na oddíly namontované jako R/O, najde, ale nevymaže, ale
je to snadno v Linu nastavitelné.
   V Linuxu jsou oddíly značeny jako /dev/sdaX, kde X = číslo oddílu, ne
C:, D: jako ve Winech.
   Gparted je ten správný nástroj pro prohlížení a práci s oddíly v
Linuxech. Myslím, ž ena Live CD je obsažen.
   Nezapomeňte po ukončení čištění korektně ukončit i Live Linux
Restartem nebo Rebootem.
--

   RtePP