OT: Virus

Zdenek zdej na atlas.cz
Čtvrtek Říjen 24 21:33:59 CEST 2019

Včera jsem stahoval z Youtube pár písniček. Nešlo to přímo, tak jsem se
zeptal Googlu a ten jako jednu z možností doporučil stránku www.flv2mp3.by.
Tam se zadá URL a stáhne mp3 soubor. Jenže se mi s tím také nainstalovala
nějaká škodná. Projevuje se notifikačním oknem s různými doporučeními
vyhledávačů, seznamek a rychlých výdělků.

Okno sice nabízí volbu Remove Ads, ale po chvíli se zobrazí znovu. V
prohlížeči (Vivaldi) jsem žádný nově instalovaný doplněk nenašel. Ve správci
úloh (Win10) také není nic na první pohled podezřelého. A jako na potvoru
jsem zjistil, že je vypnuté vytváření bodů obnovy.

Antivir ve Win nenašel vůbec nic. Spyboot našel a odstranil několik klíčů v
registrech, ale nic se nezměnilo. AdwCleaner také něco našel a odstranil,
ale bez efektu. Google radí stránky s nabídkou SpyHunter, ale některé z těch
stránek vypadají více podezřele než ta s mp3.

S podobným problémem jsem se nějakých 10+ let nesetkal. Vlastně od doby, kdy
jsem přestal používal IE.

Nemáte někdo zkušenost, jak se toho zbavit?

Minimálně to snad pomůže jako varování ostatním, jak si nenaběhnout na
problémy.

Zdeněk