Arduino a alokace mista pro promenne

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Říjen 24 19:55:47 CEST 2019

>No jo, už jsem to fakt dlouho nepoužil. Vlastně tyhle oddělené adresní
>prostory byly hlavním důvodem, proč mám raději ARM.
>Nicméně důsledné používání modifikátoru const je sice dost pracná, ale
>dobrá praktika, která opravdu není v praxi podle mého názoru dostatečně
>rozšířená.

Pouzivanie named address spaces u AVR je sice dost pracna, ale dobra
praktika, ktora v praxi nie je podla mojho nazoru dostatocne rozsirena...
;-)

Mimochodom, const (a volatile) su kvalifikatory, ktore svojim sposobom tiez
rozdeluju adresny prestor, pretoze menia pravidla pre pristupovanie k
nemu. A, skutocne, dosledne pouzivanie const vedie presne k tomu istemu
peklu ako tie named adress spaces, najma pri pisani/volani funkcii, ktore
maju fungovat pre smerniky na const aj ne-const; aj ked to peklo nie je
uplne take fatalne ako u tych named address spaces, lebo sa obvykle jedna
"len" o warning, nie error.

wek