Arduino a alokace mista pro promenne

Martin Locker locker na vosrk.cz
Čtvrtek Říjen 24 13:45:38 CEST 2019

Ahoj Jirko,

RAM je potřeba na ten textový řetězec, standardně se ukládá do RAM jako proměnné. Dá se vynutit jeho uložení do FLASH makrem F().

Serial.println(F("Retezec ve FLASH"));

Martin

----- Původní zpráva -----
Odesilatel: "Jirka Mww" <jirka.mww na gmail.com>
Příjemce: "HW konference" <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 24/10/2019 13:41
Předmět: Arduino a alokace mista pro promenne

Dobrý den,
mám tady rozpracovaný "větší projekt " s Arduinem Mini s ATMEGA328. Větší to je jen z hlediska použitelnosti toho procesoru, jinak nic moc náročného. Při překladu se mi ale začala objevovat hláška, že budu mít brzo málo místa pro proměnné v RAM , přitom jich tam zas až tolik není.

Mám tam ale dost ladících výpisů, ve velké většině jen pevný text o tom, že se něco stalo.

Když některý z těch výpisů zakomentuji, místo pro proměnné se okamžitě o několik bajtů zvětší.  Můj dotaz je tedy, na co potřebuje Arduino pro každý příkaz

serial.print ("hlaska");  nejake místo v RAM.  Kdyz jsem jeste psal v assembleru, měl jsem proceduru, ktera měla za svym volanim primo umisteny text v ASCI , zakonceny nulou a tento text se vypsal bez naroku na pamet RAM.  Nevite, jak to dela to Arduino ? Docela bych tomu chtel rozumet.

Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW