Re: spolahlivost RPi, was: Re: Průmyslová televize

Pavel Poucha pavel.poucha na papouch.com
Pátek Říjen 18 14:20:47 CEST 2019

Zdravím,

RB Pi (většinou v provedení Compute Module) používáme. A také Olinuxino. Ne
že bych byl příznivce, ale zákazníci nás do toho tlačí.

O produktech s Olinuxinem mám docela přehled, jsou u jednoho zákazníka.
Bylo jich dodáno asi 400ks (stále dodáváme další), všechny jsou nasazeny ve
strojírenské výrobě na linkách a nijak se nekazí. Mnohem větší problémy
jsou s RFID čtečkami, které tam máme také použité. Prostředí tam je docela
drsné, samé frekvenční měniče, lidé s tím zacházejí hrubě, jede to stále na
2 až 3 směny.

S RB Pi CM3 už také máme stovky kusů, možná více, a nejsou problémy větší
než s jinou elektronikou.

S těmito levnými moduly to chce ale dodržovat některé zásady při návrhu:
1) Nešidit zdroj, udělat ho pořádně
2) Myslet na chlazení
3) Doplnit HW WD (dáváme ho všude standardně spolu s RTC, které je téměř
vždy nutné)
4) Nepoužívat verzi Lite, které čte program z SD karty.

Na všem, co vede dále než 1m tak mít galvanické oddělení, ale to platí
všeobecně.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel