Ventilator PWM

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pondělí Říjen 14 15:24:38 CEST 2019

Podle mě jsou ty ventilátory čtyřvývodové, běžně se používají v PC. Kromě
napájení je tam výstup informace o otáčkách (impulzy) a další vývod je
právě ta regulace.  A Papst je jen jeden z výrobců... Jinak se Sunony mám
jen a jen špatně zkušenosti, občas pomohl vstriknout olej do prostoru pro
loziska, ale jen na čas, protože už to bylo vyběhané.
Občas jsme ve ventilatorove kartě měnili jen část ventilátoru, protože bylo
velmi pracně rozebrat svazek kabeláže od fanu, tak se nový fan rozebral a
použily ložiska, vrtule a zajišťovací segrovka do starého. A u nových už ty
ložiska byly úplně suchý... Tam kde jsem je osazoval jsem to vždycky prolil
olejem tak, že nějaký byl i v elektronice. A tyhle ventilátory  běhaj
dodnes. Už mám injekční stříkačku a u nové vany vždycky všechny Fany nahoře
propichnu jehlou a natlacim olej (5w0 co zbyl z auta) . Jehla projede tu
gumovou ucpavku a nemusím to rozebírat. Takhle nadopovane Sunony jedou bez
problémů. U maglevů tohle asi nepůjde....

pondělí 14. října 2019 Krucinsky, Ladislav <ladislav.krucinsky na linde-mh.cz>