Clo a DPH na balíku z Estonska?

cizek.milan na seznam.cz cizek.milan na seznam.cz
Sobota Říjen 12 14:56:15 CEST 2019

Ahoj,

kupoval jsem nějaké DC měniče na ali od číňana. Zemí odeslání je Estonsko a
bylík byl zastaven českou poštou kuli celnímu řízení. Cena na balíku $50,
což zcela odpovídá.

Když jsem se zeptal, na základě čeho pošta na balík uvalila celní proceduru
mi bylo odpovězeno, že je na něm jakási samolepka. Tato tam opravdu je
přilepena.

"Pokud je na Vašem balíku anglicky uvedena věta ..."Goods not fulfilling
theconditions prescribed by Articles 28 and 29 of the Treaty establishing
theEuropean Economic Community".., což je v překladu do češtiny ..."Zboží,
které nesplňují podmínky uvedené v článcích 28 a 29 Smlouvy o založení
Evropského hospodářského společenství", má se za to, že zásilka byla
dovezena z území mimo EU,které není osvobozeným celním a daňovým územím a
pro účely českého zákona č.235/2004 Sb., o DPH se považuje za zásilku ze
třetí země ( tj. země mimo EU)."

Nicméně evidentně dolepená až v ČR, protože je přelepena přes samolepku
české pošty (v češtině).
Ano, na balíku jsou čínské znaky atd., ale From je jasné (Estonia).
Ptal jsem se odesílatele, jestli podobné nálepky na balíky lepí, o niřem
samozřejmě neví, resp. že ne.
Kdyby ta samolepka nebyla dolepena až u nás, tak to neřeším, ale...

Setkal jste se s tím někdo?
Na můj dotaz, jaktože je přelepka přelepena až přes samolepku v češtině
české pošty mi zatím neodpověděli, resp. jak a kde a na základě čeho se na
balíku tato samolepka ocitla.

Milan