PIC a High Endurance Flash

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Říjen 11 09:35:39 CEST 2019

[preposielam]

Ahoj,

co sa tyka funkcie Interrupt on Change a RBIF flagu, som ju pouzil
snad raz v zivote, takze sa necitim byt na nu nejakym odbornikom. Ale
asi treba vychadzat z Tvojej konkretnej aplikacie a poziadaviek. Teda
ci ich pouzivas v spojeni so sleep funkciou, na ktoru je toto primarne
urcene, alebo nie.

Pokial som dobre pochopil funkciu z obrazka Figure 5-13 v poslednom
datasheete pre 16f628 rev.G/2009, tak ta RB5 je vzorkovana hranami Q1
a Q3, a v aktivnej urovni su tie latche priepustne, teda su tam dve
hc573 a OR ich vystupov. Myslim si, ze operacia read PORTB sa fyzicky
vykonava v Q2, takze by to nemalo kolidovat a zmenu by si mal zachytit
vzdy. Najneskor s oneskorenym 1-2 instrukcii. Samozrejme, myslim si,
ze pouzivat read-modify-write instrukcie je vyslovene v tomto pripade
zakazane a musia sa pouzit len instrukcie read PORTB, teda prakticky
najcastejsie movf PORTB,W. Aspon takto tomu rozumiem ja.

Cely hw-blok IoC by som osobne doplnil tou softwarovou kontrolou,
ktoru som uz spominal, resp. celu funkciu IoC realizoval softwarovo,
ked by to aplikacia dovolila. Ten kusok kodu by mal zmenu logickej
urovne zdetekovat v najhorsom pripade s nejakou latenciou. Ale to ma
uz nejake poziadavky na ten prerusovaci event a jeho parametre. K
celej problematike IoC a RBIF som nasiel dve app. note, AN552 a AN566.
Je dobre si ich precitat aspon pre osviezenie pamati...

Ale myslim si, ze to mas nastudovane cele lepsie ako ja, takze moje
poznamky chap prosim len vo vseobecnej rovine a ako refresh vedomosti.
Momentalne sa hram s 18fxxk42 a to je uz uplne iny svet ako to male
mcu 16f628...

Dakujem Ti este za tie frekvencie ku Tvojmu "snehulakovi". Ja som sa
naposledy hral len s 10kHz pri 4MHz krystaly na mid-range. Inak dobry
zdroj inspiracie je aj Amaterske radio. Na bastlenie a hranie sa je
uplne stvorene.

A.