Re: Li-Ion 18650 a životnost při malé hloubce vybíjení

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Říjen 11 08:42:45 CEST 2019

Kdysi jsem viděl graf k nějakým LiFePO a ten při dobrém zacházení končil u
nějakých desetitisíců cyklů a desítek let. Ta hračka má nejspíš dobrý SW na
správu baterky, ale je otázka, co všechno považuje za cyklus:-)

PH

-----Původní zpráva-----
From: Martin Záruba
To co píšete je naprosto logické. Přesto mi zachází jedna věc, kterou
moc nechápu. Mám robotickou sekačku Worx. Akumulátor má za sebou dle
statistiky 8994 nabíjecích cyklů, přičemž to funguje tak, že v okamžiku,
kdy zjistí, že už je dost vybitý, sekačka hledá obvodový drát a když se
strefí špatně, musí ujet asi 100m, než se dostane do doku. Akumulátor
funguje stále (2,5 roku) a má odhadem 80% kapacity. Ten počet cyklů se
mi zdá k neuvěření, ale když to spočítám odhadem, je to určitě víc, než
6000.

Martin Záruba