Re: Li-Ion 18650 a životnost při malé hloubce vybíjení

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Říjen 11 08:03:55 CEST 2019

Nejlepší je, když bude většina cyklů co nejmělčích a 1x měsíčně až párkrát za rok vybít pořádně, na konečné napětí dle DS (v tomto případě 2,5 V).

V podstatě jde o to, že hlubokými cykly baterka skončí na cyklické životnosti (300 cyklů dle DS), při malém vybíjení zas postupně roste vnitřní odpor až k nepoužitelnosti (v horším případě už za rok).

PH

From: Jan Kuba
Potřebuji do jednoho projektu dlouhou životnost akumulátoru, který bude dobíjený z malého fotovoltaického článku 1,3W.
Denně se bude z článku vybíjet cca 1/60 kapacity. Když bude indikováno podpětí, tak se zařízení vypne a bude se čekat na nabití.
Teď mi jde o to, jak mám nastavit nabíjecí cyklus, aby byla životnost akumulátoru co největší.
Představa je nabíjení na koncové napětí cca 4,1V a vybíjení třeba jen na 3,8V. Nebo   3,8/3,3 V?

Z datasheetu článku co mám k dispozici ( https://www.powerstream.com/p/LG-ICR18650HE2-REV0.pdf )  jsem nic nevyčetl.
Na webu jsem našel tenhle dokument:
http://www.battex.info/hermeticke-akumulatory/povery-a-myty-o-hermetickych-akumulatorech/vybijeni-akumulatoru-pred-jeho-nabijenim#ilustrace6.2

  Otázka zní: V jakém rozsahu napětí je pro životnost akumulátoru nejvýhodnější  nastavit nabíjecí / vybíjecí napětí?  Má s tím někdo zkušenosti?  Upřednostňuji životnost ( počet cyklů ) akaumulátoru před využitelnou kapacitou a rozsahem pracovního  napětí.