RE: domácí úkol z fy

Zdenek zdej na atlas.cz
Neděle Říjen 6 17:44:25 CEST 2019

Sice nehelfnu, ale připomnělo mi to studium na SPŠ v KH.

Učitel (už dávno v důchodovém věku) sepisoval známky na vysvědčení. Jeden spolužák to měl mezi 1 a 2, tak se ho ptal, jestli se spokojí s 2 nebo se nechá vyzkoušet. Byl odvážný, šel k tabuli a učitel začal: Bouřkový mrak ve výšce … obsahuje … kapiček vody o průměru … Jaké je napětí mraku proti zemi?

Nic podobného jsme nikdy nepočítali a spolužák jen zalapal do dechu. Dostal za 5 a výslednou na vysvědčení za 3.

Z.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Sunday, October 6, 2019 5:33 PM
To: HW-news
Subject: OT: domácí úkol z fy

Moje dcera má jednu fy úlohu a neví si s tím tady. Koukám na to, já s tím také nehnu -  a umím jen b)

Dokáže  nám s tím prosím někdo helfnout?

zadání:

Dvě rovnoběžné desky umístěné ve vakuu jsou nabity na 500V. Vzdálenost mezi deskami je 1,5cm a locha desek je 600cm2.

a) určete sílu, která působí na proton umístěný mezi deskami

b ) určete intenzitu el. pole mezi deskami

( 500V/0,015m = 33,33kV/m   to máme  )

c) náboj na deskách

a) netuším a myslím si, že záleží i na poloze protonu mezi deskami.

c) Coulombův zákon, ale jak správně zadat....?

Bez virů.  <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> www.avast.com