Re: UART přes napájecí vodiče

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Středa Říjen 2 08:59:41 CEST 2019

Ahoj,

před mnoha lety jsem používal moduly popsané tady:
http://rago600.sourceforge.net/
Pocházejí z http://www.linksprite.com/ ale už asi neexistují.

Spíš je otázka, kolik té komunikace si představuješ a v kolika směrech?
Podívej se třeba na vláčkové DCC, to je dost bezva pro komunikaci jedním směrem, existuje i rozšíření RailCom pro oba směry, ale to už není tak bezva.

Obecně klíčové slovo je "power line communication"

---------- Původní e-mail ----------

Od: Radek Koutský <radek.koutsky na gmail.com>

Komu: 'HW-news' <hw-list na list.hw.cz>

Datum: 1. 10. 2019 22:40:15

Předmět: UART přes napájecí vodiče

Zdravím konferu,

Řeším doma problém – mám 2 vodiče, v kterých je 12V napájení pro jeden modul ve sklepě. Nemám možnost přidat další vodič, tedy přes ty samé 2 vodiče řeším, jak poslat komunikaci (UART) a ovládat tak ještě jiný modul.
Našel jsem pouze toto schéma https://www.electronicdesign.com/communications/simple-circuit-communicates-over-low-voltage-power-lines

Hledal jsem nějaké hotové varianty na Ali, eBay, ale asi se neumím správně zeptat.
Neřešil jste někdo něco podobného? Přenos mi stačí 9600 baud.

Přinejhorším postavím něco obdobného dle schématu, není to nic složitého, ale pokud bude hotovka za pár babek, budu rád.

Radek