co to je? brzda na motore?

Aleš Procháska prochaska na divesoft.cz
Čtvrtek Listopad 28 18:01:41 CET 2019

Napadá mě, jestli to nemá jen zablokovat zastavený motor, aby se dala odšroubovat matka která drží pilový kotouč.
Jako brzda na zastavení běžícího motoru je to úplně divné, když je to jen takhle na vrtulce :-)

Aleš Procháska

 Od:   Glajc Pavel <pavel.glajc na del.cz>
 Komu:   HW-news <hw-list na list.hw.cz>
 Odesláno:   28.11.2019 18:01
 Předmět:   Re[2]: co to je? brzda na motore?

Tohle vypadá trochu jinak, než to co znám. Nemůže chodit rotor axiálně? Když se přivede napětí, rotor se magneticky srovná se statorem a čudlíky odjedou? Do brzdicí polohy pak mohou být tlačeny třeba pružinou. Nebo pod deklem je ukryto něco co třeba magneticky čudlíky odpudí. Každopádně pokud čudle zrušíte, fungovat to bude, jen se rotující části nezastaví hned, což může být bezpečnostní problém.
pg